Akcja adaptacja 2019!!!

sie 21

Przedstawiamy Państwu założenia adaptacji w naszych Promyczkach w Bolminie, Starochęcinach, Łukowej, Polichnie i Tokarni. Spotkania planowane są w pierwszym tygodniu września tj. 02-06.09.2019 r. W spotkaniu uczestniczy bliska dziecku osoba, np. rodzic, opiekun, ciocia, wujek, starsze rodzeństwo. Pierwszy dzień ma charakter zapoznawczy i ma na celu bardzo swobodą obecność dziecka w sali. Oznacza to podejmowanie aktywności przez dziecko zgodnie z Jego gotowością i jeśli cały czas ma ochotę spędzić blisko opiekuna, to jest to w porządku. Ważne, by nie wywierać presji i „nie wypychać dziecka na siłę”, zaakceptujmy ze spokojem Jego tempo. Drugi dzień, to czas już większej aktywności, prezentowania dziecku zabawek, powolnego dołączania do zabaw grupowych, inicjowania kontaktu z nauczycielem i rówieśnikami, itp. W kolejnych dniach nauczyciel staje się bardziej aktywny, a rodzic próbuje powoli wycofywać się z sali na korytarz lub jeśli dziecko jest gotowe na pożegnanie pozostaje samo pod opieką nauczyciela. Ważne, by poczucie bezpieczeństwa budować powoli, małymi krokami, stosując jasne komunikaty. U każdego dziecka adaptacja będzie przebiegała w inny sposób, w innym tempie. Prosimy o zabranie obuwia na zmianę zarówno dla dziecka jak i dla opiekuna, wodę i przekąskę.

Spotkania – harmonogram:

Poniedziałek: Punkty czynne od 9.00 do 13.00 (od 11.00 do 13.00 program zabaw adaptacyjnych realizowany przez nauczyciela)

Opiekun towarzyszy dziecku w sali. Prezentuje otoczenie przedszkola (korytarze, szatnię, łazienkę). Opiekunowie wspierają dziecko i pomagają. Informują, do kogo może się zwrócić o pomoc – wskazując nauczyciela. Rodzic aranżuje zabawy i pokazuje zabawki, etc. Może korzystać ze wszystkiego w sali.

Wtorek:

Punkty czynne od 7.30 do 13.00 (Starochęciny do 15.00)

Opiekun przekierowuje uwagę na nauczyciela. Stara się stopniowo wycofywać z zabawy, staje się obserwatorem. W razie zgłaszania pomocy przez dziecko informuje, że możemy z tym pójść do nauczyciela. Ważne by w obecności dziecka zaaranżować rozmowę z nauczycielem, opowiedzieć o zainteresowaniach dziecka, by budować atmosferę życzliwości i zaufania.

Środa, Czwartek, Piątek:

Punkty czynne od 7.30 do 13.00 (Starochęciny do 15.00)

Czynności opisane z wtorku. Opiekun wycofuje się coraz bardziej z aktywności w sali. Komunikuje, że wychodzi na korytarz – i jest tam dostępny dla dziecka, gdy dziecko tego potrzebuje i sprawdza; ewentualnie próbuje się pożegnać.

 

Gorąco polecamy informacje o adaptacji dziecka w przedszkolu na naszej stronie internetowej:

http://padre.franciszkanie.pl/?page_id=2395

http://padre.franciszkanie.pl/?s=dziecko+idzie+do+przedszkola

 

Jeśli niepokoisz się o adaptację swojego dziecka – zadzwoń – spotkamy się na indywidualnych bezpłatnych konsultacjach tel. 694 938 628 lub 608 200 247.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.